Letselschade - Van der Toorn
  • Home
  • Letselschade Test
  • Gratis Rechtshulp
    • Close
    • Waarom gratis rechtshulp
    • Waarom letselschade advies
    • Waarom letselschadebureau
    • Waarom Keurmerk Letselschade
  • Ongevallen
    • Close
      • Thema's

      • Letselschade verkeersongeval
        • Close
          • Lees meer

            Verkeersongeval

        • Ongelukken
          • Auto-ongeluk en schadevergoeding
          • Auto van de zaak
          • Bestuurder auto
          • Brommer ongeluk
          • Doorgereden
          • Dronken bestuurder
          • Fietsongeluk
          • Motorongeluk en schadevergoeding
          • Passagier
          • Voetganger
          • Vrachtwagen
          • Woon-werkverkeer
          • Scooter ongeluk
      • Letselschade bedrijfsongeval
        • Close
          • Lees meer

            Bedrijfsongeval

        • Ongelukken
          • Uitglijden, struikelen of vallen
          • Door collega
          • Agressie patienten
          • Vrachtwagenchauffeur
          • Werknemer
          • ZZP er
          • 0 uren contract
      • Letselschade door dier
        • Close
          • Lees meer

            Ongeval met dieren

        • Ongelukken
          • Paardrijden
          • Aanrijding met wild dier
          • Hondenbeet
      • Letselschade overige
        • Close
          • Lees meer

            Overige

        • Ongelukken
          • Slechte weg
          • Openbaar vervoer
          • Georganiseerde reis
          • Geweld, mishandeling of misbruik
          • Medische misser
          • Onveilig product
          • letsel door sport en spel
  • Letsel
    • Close
    • Loonschade
    • Whiplash schadevergoeding
    • Nekletsel
    • Botbreuk
    • Letselschade hondenbeet
    • Dodelijk ongeval schadevergoeding
    • Hersenletsel na ongeval
    • Gevolgen dwarslaesie: letselschade
  • Over ons
    • Close
    • Werkwijze
    • Over ons
    • Kwaliteitsgaranties
    • Medewerkers
    • Historie
  • Nieuws
  • Klantverhalen
  • Contact
  • Bel ons
    • Close
    • Rijswijk 070-3208964
    • Ede 0318-470021

U bevindt zich hier: Home » Melding bedrijfsongeval met een formulier
9.3

VOORBURG
gebaseerd op 598 ervaringen
Meer ervaringen op Klantervaringen.nl
U bevindt zich hier: Home » Melding bedrijfsongeval met een formulier

Een bedrijfsongeval moet altijd gemeld worden. Ernstige ongevallen moeten worden gemeld bij de Arbeidsinspectie. Deze melding mag ook telefonisch. Maar alle bedrijfsongevallen moeten met een intern meldingsformulier worden geregistreerd. Waaraan moet de melding van een bedrijfsongeval met een formulier voldoen? Wat moet er vastgelegd worden en waarom? Daarover gaat dit artikel.

Waarom is het belangrijk om bedrijfsongevallen te melden?

De werkgever is verplicht om bedrijfsongevallen te melden met een formulier. Deze verplichting staat in artikel 9 van de Arbeidsomstandighedenwet. Waarom is dit zo belangrijk?

1.De interne melding van een bedrijfsongeval met een formulier is belangrijk voor de slachtoffers. Met een goed meldingsformulier worden de gegevens van het bedrijfsongeval vastgelegd. Een standaardformulier is daarbij handig. Zo kan het slachtoffer de toedracht, de ongevalsdatum en de locatie later altijd terugvinden. Dat voorkomt bewijsproblemen als een werknemer zijn schade wil verhalen.

2.De interne melding met van een bedrijfsongeval met een formulier is ook voor werkgevers van belang. Op het meldingsformulier staan de locatie van het bedrijfsongeval en de ernst van het letsel. Aan de hand van deze gegevens kan de werkgever veiligheidsmaatregelen treffen. Zo voldoet de werkgever aan zijn verplichting om te zorgen voor veilige werkomstandigheden.

Heeft u een bedrijfsongeval gehad en is er geen meldingsformulier ingevuld? Schakel dan deskundige hulp in! Zo kunt u uw recht op een schadevergoeding veiligstellen.

Wat moet er op een intern meldingsformulier voor bedrijfsongevallen staan?

Voor een goede registratie van bedrijfsongevallen wordt een melding middels een standaardformulier aangeraden. Zo is de verzamelde informatie makkelijk terug te vinden.

Welke gegevens moeten altijd staan op een intern meldingsformulier voor bedrijfsongevallen?

  • de datum van het ongeval;
  • de locatie waar het is gebeurd;
  • hoe het is gebeurd, de mogelijke oorzaken en omstandigheden;
  • het materiaal en de machines waarmee het slachtoffer werkte;
  • gegevens van het slachtoffer, waaronder zijn functie;
  • een omschrijving van het letsel en de gevolgen van het ongeval;
  • eventuele ziekenhuisopname;
  • gegevens van de veroorzaker;
  • gegevens van getuigen en aanwezige leidinggevenden;
  • of het ongeval is gemeld bij de Arbeidsinspectie;
  • geplande maatregelen van de werkgever ter verbetering van de situatie;
  • maatregelen die de werkgever al heeft getroffen;
  • naam van degene die het formulier heeft ingevuld;
  • handtekening van het slachtoffer.

Een meldingsformulier kan gebruikt worden voor bedrijfsongevallen en voor bijna-ongevallen. Ook via bijna-ongevallen kan de werkgever belangrijke informatie verzamelen. Vooral over de veiligheid binnen zijn bedrijf. Daarmee kan hij zijn Risico Inventarisatie en Evaluatie verbeteren.

Is uw bedrijfsongeval niet goed geregistreerd? Ontbreekt er belangrijke informatie op het gebruikte meldingsformulier voor bedrijfsongevallen? Neem dan vrijblijvend contact op met een ervaren belangenbehartiger. Zo voorkomt u latere bewijsproblemen, als u uw schade wilt verhalen.

Een praktijkvoorbeeld over het belang van een meldingsformulier bij bedrijfsongevallen

Op 4 maart 2020 is er een uitspraak van de rechter gepubliceerd over dit onderwerp. Deze werkgever had onvoldoende informatie opgenomen over het bedrijfsongeval in het meldingsformulier. Er was ook geen onderzoek gedaan door de werkgever naar de toedracht. Achteraf kon de toedracht van het bedrijfsongeval niet meer gereconstrueerd worden.

Onvolledig ingevuld meldingsformulier bedrijfsongeval

Bij dit ongeval gaat het om een uitzendkracht, die in 2011 moest helpen bij het uitladen van een vrachtwagen. Hierbij liep hij letsel op aan zijn been. De laadklep van de vrachtwagen kwam er tegenaan. Waarschijnlijk was de laadklep defect. De uitzendkracht heeft na dit ongeval niet meer kunnen werken. Uitzendkrachten vallen gewoon onder de verantwoordelijkheid van de werkgever. Ook zijn bedrijfsongeval moest netjes worden vastgelegd met een meldingsformulier.

Twee jaar na het ongeval wil het slachtoffer zijn schade gaan verhalen op de werkgever. Zijn vordering op de werkgever is dan nog niet verjaard. De werkgever zegt dat het slachtoffer te laat is, omdat onderzoek naar de toedracht niet meer mogelijk is. De locatie waar het ongeval is gebeurd, wordt niet meer gebruikt.

Wat vindt de rechter hiervan?

De rechter deelt deze visie van de werkgever niet. De werkgever had het meldingsformulier volledig moeten invullen na het bedrijfsongeval. Er was wel melding gemaakt van het ongeval door de werkgever. Maar relevante informatie over de toedracht ontbrak in de melding van het bedrijfsongeval op het formulier. Deze gebrekkige registratie van het bedrijfsongeval mag niet tegen de werknemer worden gebruikt.

Zorgplicht van de werkgever en onvolledig meldingsformulier bedrijfsongevallen

Het valt onder goed-werkgeverschap om na een ongeval onderzoek uit te voeren naar de toedracht. Na melding van een bedrijfsongeval met een formulier, kan de werkgever bewijsmateriaal veiligstellen. Dat dit alles niet is gebeurd, valt onder de verantwoordelijkheid van de werkgever. Nu kan de werkgever niet meer aantonen dat de werkomstandigheden veilig waren. De werkgever is daarom tekort geschoten in zijn zorgplicht.

Kortom: de werknemer kan wel aantonen dat het ongeval tijdens het uitoefenen van zijn werk is gebeurd. De werkgever kan niet aantonen dat hij heeft voldaan aan zijn zorgplicht. De werknemer kan zijn werkgever dus met succes aansprakelijk stellen voor de schade.

Wilt u ook uw schade verhalen? Is uw werkgever tekort geschoten in zijn zorgplicht? Wij zorgen dat u de schadevergoeding krijgt waar u recht op heeft.

Hulp of advies nodig?

Weet u niet hoe u alle gebeurtenissen na de melding van uw bedrijfsongeval moet aanpakken? Van der Toorn Personenschade helpt u kosteloos bij het verhalen van uw schade na een bedrijfsongeval. Of de melding van het bedrijfsongeval met een formulier nu voldoet aan alle voorwaarden of niet. Wij zijn er om u te ontzorgen!

Wilt u uw rechten veiligstellen en uw letselschade verhalen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Dat kan via de mail info@letselschadebureau.nl of door te bellen en via WhatsApp (06-13396296 of 06-52331207).  Wij staan voor u klaar!

Nieuwsgierig naar uw kansen? Doe de letselschade test!

Direct advies nodig?

Heeft u direct advies nodig? Wij kunnen u het beste helpen als u dit formulier invult. Geen zorgen, een gesprek is geheel gratis.

  • U kunt ons ook direct bellen: klik hier
Liever de letselschadetest

Gewoon goed geregeld.

Stap 1

Vraag altijd 1e vrijblijvend advies

Stap 2

Contact letselschadespecialist

Stap 3

Aansprakelijk stellen & voorschot

Stap 4

Medische beoordeling

Stap 5

Vervolgtraject letselschade

Stap 6

Afwikkeling van uw letselschade

Wat klanten vragen

Is jullie hulp voor mij écht gratis?

Jazeker, onze hulp is voor u écht GRATIS.

Uw tegenpartij is namelijk ook verplicht om uw juridische kosten (lees: de kosten van ons kantoor) te vergoeden. Dat staat in de wet (art. 6:96BW).

Bij Van der Toorn Personenschade krijgt u van te voren een schriftelijke kostengarantie met een duidelijke uitleg. Daarin staat ook duidelijk wat u van ons en wij van u mogen verwachten.

Wij staan er voor in dat de aansprakelijke partij onze kosten vergoed. En doet die dat niet, dan is dat ons bedrijfsrisico. U krijgt dan dus nooit een rekening van ons. Beloofd!

Twijfelt u desondanks nog? Neem dan gewoon even contact met ons op. Wij leggen u graag uit hoe onze kostengarantie werkt.

Wilt u eerst meer lezen over onze GRATIS hulp bij letselschade, klik dan hier. Duidelijkheid boven alles!

Wanneer kan ik letselschade claimen?

U kunt letselschade claimen als u door schuld van een ander letsel heeft opgelopen (gewond bent geraakt).

Letselschade kan ontstaan door bijvoorbeeld een:

  • verkeersongeval
  • bedrijfsongeval of
  • ongeval veroorzaakt door dieren.

Daarnaast kunt u denken aan letsel opgelopen tijdens een:

  • georganiseerde reis
  • onveilig product of
  • val bij iemand anders thuis, in een winkel of op straat

U kunt het beste niet te lang wachten met het claimen van uw letselschade. Dit kan beter direct na het ongeval.

Oók als op dat moment nog niet duidelijk is waaruit uw letsel en de financiële de gevolgen daarvan bestaan.

Wel moet er dus iemand anders aansprakelijk zijn en dient deze hiervoor een aansprakelijkheidsverzekering te hebben afgesloten (AVP/AVB/WA).

Maar ook als u zélf het ongeval heeft veroorzaakt, kunt u soms toch uw letselschade claimen. Bijvoorbeeld als u een SVI (Schade Verzekering Inzittenden) heeft of SVO (Schade Verzekering Opzittende).

Weet u niet of en wanneer u recht heeft op een letselschadevergoeding?

Aarzel dan niet en neem direct contact met ons op voor een voor u geheel vrijblijvend advies. Dat kost u niets en u weet meteen waar u aan toe bent. Daarna kunt u zelf kijken wat u met ons advies doet.

Welke letsels behandelen jullie?

Eigenlijk kunnen wij u bij alle “soorten van” letselschade helpen

Van der Toorn Personenschade kan u bij alle soorten van letsel helpen. Wij zijn weliswaar met name gespecialiseerd in de behandeling van “ernstige letselschade” zoals:

  • hersenletsel (NAH)
  • dwarslaesie
  • brandwonden
  • dystrofie
  • botbreuken en
  • cosmetisch letsel.

Maar wij zijn er natuurlijk ook héél graag voor u als ander letsel heeft opgelopen. Zoals bij nekletsel, whiplash, rugletsel, kneuzingen,  verstuikingen, hondenbeten, tijdelijk letsel en noem maar op.

Wij kunnen niet bij alle soorten van letselschade helpen

Het enige waarbij wij u niet kunnen helpen, is letselschade veroorzaakt door:

  • geweld 
  • medische foutenen/of
  • situaties van misbruik.

Uiteraard zullen wij u in die situatie doorverwijzen naar een partij die daar wél in is gespecialiseerd.

Vraag altijd kosteloos en vrijblijvend letselschadeadvies

Heeft u vragen over uw letselschade? Of weet u niet of u bij ons aan het juiste adres bent?

Aarzel dan niet en vraag ons om een voor u volledig en vrijblijvend kosteloos letselschadeadvies.

Wanneer moet ik jullie inschakelen?

Niets moet! Maar het is in uw belang om ons zo snel mogelijk in te schakelen.

Alleen dán weet u zeker dat er ook iemand is die alleen aan uw belangen denkt. Want dat is ons werk: aan úw belangen denken.

Maar wat is: zo snel mogelijk ?

Soms neemt een verzekeringsmaatschappij al héél kort na het ongeval contact met u op. Om te vragen hoe het met u gaat maar ook om allerlei andere informatie in te winnen.

U kunt niet weten of die verzekeraar juridisch gezien “te veel doorvraagt”. Over uw gezondheid vóór het ongeval en welke artsen u heeft bezocht. Liever vermijdt u dat. Toch? Wacht dus nooit te lang met het inschakelen van een letselschadebureau.

Ook is het zo dat u na uw ongeval al snel veel kosten maakt. Of uw inkomen valt weg. Wij zullen zorgen voor de eerste schadebetalingen door de tegenpartij. Dan kunt u zich bezighouden met uw herstel.

Wilt u weten wat in uw geval wijsheid is? Aarzel dan niet en neem vrijblijvend contact met ons op.

Wij geven u direct een duidelijk advies. Daarna kunt u zelf bekijken wat u daar mee doet.

Denken wij dat wij u kunnen helpen, dan hoort u dat meteen.

U krijgt van ons tegelijkertijd de garantie dat onze juridische hulp voor u volledig kosteloos zal zijn.

Wilt u meer lezen over onze GRATIS hulp bij letselschade, klik dan hier.

Op welke letselschadebedragen heb ik recht?

Letselschadebedragen waar u recht op heeft zijn:

Vergoedingen voor extra hulp, zoals:

  • hulp in de huishouding, boodschappen doen, kinderen naar school brengen etc.
  • hulp in de tuin en
  • hulp bij het onderhoud en schilderen van uw huis.

Daarnaast kan uw letselschade gevolgen hebben voor uw inkomen, zoals:

  • niet volledig doorbetaald inkomen (ZZP-er, uitzendkracht, 0-urencontract etc,)
  • geen onregelmatigheidstoeslag meer
  • niet meer kunnen overwerken
  • gemiste promoties én
  • gemiste pensioenopbouw

Tot slot kunt u denken aan andere óók heel belangrijke letselschadebedragen, zoals:

  • Studievertraging
  • Reïntegratiekosten voor het begeleiden naar ander werk
  • Kosten gepaard gaande met opname in een ziekenhuis of revalidatiecentrum
  • Reiskosten
  • Medische kosten
  • Smartengeld
  • Economische kwetsbaarheid
  • Wettelijke rente
  • Verder alle kosten die u zonder het ongeval niet gemaakt zou hebben…
  • Bijvoorbeeld het loon dat u niet hebt gekregen omdat u niet naar uw werk kon.
  • Benzine omdat u naar het ziekenhuis of de fysiotherapeut moest.
  • Medicijnen die onder uw eigen risico vielen.

Daarnaast heeft u altijd recht op een vergoeding van smartengeld, ook wel immateriële schadevergoeding genoemd.

Dat is een vergoeding voor “gederfde levensvreugde”. Uw smartengeld zou een compensatie moeten bieden voor uw verdriet, pijn en voor al het andere waardoor u minder gelukkig kunt zijn geworden dan vóór het u overkomen ongeval.

Helaas is de Nederlandse wet niet ruimhartig met het toekennen van smartengeld. In Nederland worden de toegekende smartengeldbedragen dan ook niet als “rechtvaardig genoeg” gezien.

Wanneer u meer wilt lezen over smartengeld, klik dan hier. Wilt u meer weten over letselschadebedragen, klik dan hier.

Berekenen smartengeld

Berekenen smartengeld:

U heeft altijd recht op smartengeld. Dit is het “immateriële gedeelte” van uw letselschadevergoeding.

Wat is smartengeld?

Smartengeld is op zichzelf geen “harde juridische term”. Het is een vergoeding voor niet in geld uit te drukken schade.

Dus alles wat niet valt onder extra kosten of misgelopen inkomsten. Het is eigenlijk een vergoeding voor uw “geestelijke schade”.

Hoe berekenen smartengeld

Mensen vragen ons vaak al bij het begin van hun letselschadezaak op hoeveel smartengeld zij recht hebben.

Die vraag is eigenlijk niet te beantwoorden. En iedere letselschadeadvocaat die anders beweert, zit er naast.

Wanneer kunt u mijn smartengeld berekenen?

Uw smartengeld kan namelijk pas definitief worden bepaald aan het einde van uw letselschadezaak.

Pas dan is bekend welke psychische gevolgen uw letsel voor u heeft gehad en/of nog zal hebben.

Want het zijn de psychische gevolgen die uw smartengeld voor een groot deel bepalen.

Belangrijke factoren berekenen smartengeld

Belangrijke factoren voor het berekenen van uw smartengeld zijn onder andere:

  • de aard van uw letsel
  • de ernst van uw letsel
  • uw leeftijd
  • uw  geslacht
  • uw mate van bewustzijn
  • of u blijvende littekens overhoudt en waar die littekens zitten
  • of u lichamelijke beperkingen houdt die van invloed zijn op kwaliteit van uw leven
  • hoeveel pijn heeft u geleden en blijft lijden
  • hoelang uw herstelperiode was en
  • of u überhaupt hersteld bent of dat er sprake is van blijvend letsel.

Indicatie berekenen smartengeld:

Wij kunnen niet exact voorspellen hoe hoog uw smartengeld zal zijn.

Wat wij wél kunnen is u een globale indicatie geven van de hoogte van uw smartengeld.

Spreekt u dit aan: neem dan vandaag nog contact met ons op voor een eerlijk en vrijblijvend advies. Daarna kunt u zelf bepalen wat u daarmee doet.

Wij helpen u graag bij het berekenen en claimen van uw smartengeld en uw andere letselschade, zoals uw extra kosten en gederfde inkomsten.

En als u kiest voor onze juridische hulp, dan garanderen wij u van te voren schriftelijk dat onze hulp voor u altijd GRATIS zal zijn.

Berekenen smartengeld? Vraag om advies! Wij helpen u graag verder. Maar weten over berekenen smartengeld? Klik dan hier.

  • Zeer kundig geholpen met mijn whiplash

    Van der Toorn Personenschade heeft mij zeer discreet geholpen destijds. Binnen no time betaalde de verzekeraar van de tegenpartij mij een schadevergoeding.

    Gert de Laan

  • Zeer accuraat en betrokken.

    Ik ben serieus genomen en heb me gehoord gevoeld. Prettig is, wanneer je contact opneemt, de secretaresse je direct te woord staat en zo nodig doorverbindt met de advocaat. Korte lijntjes!

    M. Kregting

  • Professioneel, Kwaliteit en klantvriendelijk

    een opluchting dat alles zo goed werd geregeld

    Simona van Halsteren

  • Ik beveel dit bedrijf aan

    Proces duurde lang wegens problemen met de verzekeraar, maar werd goed op de hoogte gehouden.

    S.W. van Os

  • Prima

    Zeer bekwaam en netjes alles voor mij geregeld

    Lisa

  • Prettige ervaring

    Ontzorgen, volledige service, professioneel en oprecht.

    Noud Wilders

  • Oprecht geïnteresseerd

    Met de hulp van Van der Toorn Personenschade een meer dan acceptabele vergoeding gekregen . Men is oprecht geïnteresseerd in zijn klanten en gaat voor de volle 100% voor maximaal resultaat .

    E.H.C. Posthumus

  • Denken super goed mee

    Na een pijnlijke val in een lift nog steeds erg veel last van mijn enkel, gelukkig was Van der Toorn er om mij bij te staan.

    T. Hoek

  • Goed!

    Duidelijke, fijne uitleg over de stappen die genomen worden. Alles gaat in overleg. Ze zijn er echt voor jou!

    Eveline

  • Goede begeleiding van a tot ze

    goede begleiding van a tot z Had in het begin een rechtsbijstand van DAS. Dit was mij slecht bevallen en heb hierop Van der Toorn ingeschakeld . Ik heb uw bedrijf als zeer professioneel ervaren. Ik ben zeer kundig bijgestaan.

    L. Polderman

  • Vriendelijk, vakkundig en snelle handelwijze

    Ik ben zeer tevreden over het oppakken en afhandelen, zeker na mijn slechte ervaring met mijn eerdere belangenbehartiger. Na het 1e gesprek hadden we direct een goed gevoel en kregen weer vertrouwen in een goede afloop

    Lengers

  • Echt fijn.

    Ik heb me geen moment druk hoeven maken over een financiële vergoeding.

    Hélène van der Meer

  • Alles perfect geregeld.

    Zeer tevreden.

    John van Santen

  • Perfecte service!

    Mij enorm geholpen door goed advies. Erg adequaat gehandeld. Erg punctueel. Hoop dat ik niemand een letselschade-advocaat moet aanraden maar indien van wel, wordt t deze!

    Nicole Meulensteen

  • die is heel positief

    Alles is netjes gegaan. Fijn kontakt gehad met goede uitleg over alles.

    Verhoef

  • Top

    Professionele, betrokken adviseurs en onderhandelaars

    John van Wichen

  • Tevreden

    Zeer vriendelijke en professionele omgang

    Silwa

  • Goede bedrijf met fijn contact

    Het was prettig dat de hele sores van mijn letselschade door hen werd gedaan. Ik hoefde nergens zelf achteraan.

    Aaron Verhoeven

  • Zeer goed

    Vriendelijke en deskundige medewerkers. Geduld en kennis. Zo doorgaan!

    Anoniem

  • Klantvriendelijk en deskundig Nemen een hoop werk waaronder ook de administratie uit handen

    Als gevolg van een ongeval had ik behoefte aan een juridische bijstand, door van der Toorn Personenschade ben ik goed bijgestaan in de afwikkeling van de schade

    P. de Jong

  • Mensenwerk. Goed begrepen

    Mijn ervaring met het team bij Van der Toorn is echt goed te noemen. Hier hebben ze het echt begrepen en staan ze zij zij met je. Ga zo door.

    Maaike

Martin Oostdam
Ingrid van Agtmael
Kim Vogelaar, loonschadespecialist, letselschadejurist, letselschade verkeersongeval, letselschade bedrijfsongeval, whiplash schadevergoeding, hondenbeet
Sander van Zweden
Sylvia Kuiper, NIVRE RE (kand.) letselschadejurist, letselschade verkeersongeval, letselschade bedrijfsongeval, whiplash schadevergoeding, hondenbeet
Cobie Kamperman-van den Brink, assistente, letselschade verkeersongeval, letselschade bedrijfsongeval, whiplash schadevergoeding, hondenbeet
Ton van Gool, NIVRE letselschadejurist, letselschade verkeersongeval, letselschade bedrijfsongeval, whiplash schadevergoeding, hondenbeet
Esther Verhulst
Wim Roozenbeek
Rian de Keyzer, letselschadejurist, letselschade verkeersongeval, letselschade bedrijfsongeval, whiplash schadevergoeding, hondenbeet
Ann Ameys, assistente, letselschade verkeersongeval, letselschade bedrijfsongeval, whiplash schadevergoeding, hondenbeet
mr. Juliette van Daal-van Brienen, letselschadehelpdesk, letselschade verkeersongeval, letselschade bedrijfsongeval, whiplash schadevergoeding, hondenbeet
Wim Roozenbeek

“Uw verhaal samen met ons bespreken? Dat kan geheel vrijblijvend!”

Neem contact met ons op

Adressen

  • Laan van Zuid Hoorn 61
  • 2289 DC Rijswijk
  • 070-204 3776
  • Verlengde Maanderweg 3
  • 6713 LC Ede
  • 0318-470021

Volg ons op social media

  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Meest gezocht

  • Letselschade: hoe en wat
  • Schadevergoeding na ongeluk
  • Immateriële schadevergoeding bij letsel
  • Whiplash symptomen
  • Spoedeisende Hulp bezocht na ongeluk
  • Hondenbeet
  • Chronische whiplash
  • Schadevergoeding na bedrijfsongeval
  • Smartengeld na ongeval
  • Whiplash en verzekering
  • Gebroken been
  • Salaris na bedrijfsongeval
  • Arbeidsongeschikt door bedrijfsongeval
  • Bedrijfsongeval melden
  • Doorgereden na aanrijding
  • Dodelijk ongeval
  • Hersenschudding bedrijfsongeval
  • Hersenletsel na ongeval
  • Aangifte doen hondenbeet
  • Letselschade dwarslaesie
  • Rechtsbijstandverzekering letselschade
  • Richtlijn Whiplash
  • Post whiplash syndroom
  • Dodelijk bedrijfsongeval
  • Schadevergoeding gebroken enkel

Soorten letselschade

  • Auto-ongeluk
  • Ongeluk scooter, bromfiets of snorfiets
  • Fietsongeluk
  • Motorongeluk
  • Passagier of achterop
  • Voetganger
  • Bedrijfsongeval
  • Gebeten door een hond
  • Ongeluk in openbaar vervoer
  • Nekklachten na ongeluk
  • Whiplash schadevergoeding
  • Letselschade ZZP er
  • Letselschade kind
  • Medische letselschade
  • Aanrijding met wild
  • Uitglijden, struikelen of vallen
  • Botbreuken
  • Onveilig product
  • Van paard gevallen en letsel
  • Collega veroorzaakt bedrijfsongeval
  • Vrachtwagenongeluk
  • Letselschade auto van de zaak
  • Bedrijfsongeval ZZP er
  • Letsel door agressieve patiënt
  • Letsel tijdens georganiseerde reis

Meer informatie

  • Letselschade verhalen
  • Vraag altijd advies
  • Kies altijd letselschadebureau
  • Tips bij letselschade!
  • Kosteloze rechtshulp
  • Keurmerk Letselschade
  • Wat is letselschade?
  • Letselschade bedragen
  • Smartengeld
  • Veelgestelde vragen
  • LetselschadeTest
  • Letselschade vergoeding
  • Letselschade claimen
  • Letselschade advocaat
  • Waaruit bestaat letselschade?
  • Digitale letselschade informatie
  • Schadevergoeding gebroken been
  • Medisch Adviseur
  • Voorschot letselschade
  • Medisch Advies
  • Vaststellingsovereenkomst
  • Aanrijdingsformulier invullen
  • Belastinggarantie
  • Littekens na ongeluk
  • Whiplash behandeling

Over ons

  • Ervaringen
  • Over ons
  • Het team
  • Klachtenregeling
  • Vacatures
  • Contact
  • Werkwijze bij letselschade
  • Werkgebied
  • Onze missie
  • Cookie instellingen

Aangesloten bij:

Van der Toorn Personenschade is aangesloten bij de Letselschaderaad.Van der Toorn Personenschade neemt deel aan het PIVVan der Toorn Personenschade is aangesloten bij het NISVan der Toorn Personenschade is aangesloten bij het NIVRE

[elfsight_whatsapp_chat id="1"]
  • © Van der Toorn Personenschade 2021
  • Privacy statement
  • Cookie statement
  • Algemene Voorwaarden
  • Disclaimer
  • Sitemap
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy disclaimer
  • Klachtenregeling
1Vertel uw verhaal
2Kies uw voorkeurstijd
3Algemene gegevens
  • Vertel uw verhaal.
  • Kies uw voorkeurstijd
  • Hidden
  • Hidden
    :
  • Algemene gegevens
Liever telefonisch advies? Bel ons op 0318 470021

Heeft u direct advies nodig? Wij kunnen u het beste helpen als u dit formulier invult. Geen zorgen, een gesprek is geheel gratis.

  • U kunt ons ook direct bellen: klik hier
Liever de letselschadetest

Direct advies nodig?

Stap 1 – vraag altijd eerst vrijblijvend advies

Bij letselschade is het belangrijk om direct advies in te winnen. Zodat u geen risico’s loopt en snel duidelijkheid krijgt over wie er aansprakelijk is, welke letselschade u vergoed dient te krijgen en of wat uw tegenpartij zegt wel klopt.

U doet er dan ook verstandig aan om direct een vrijblijvend advies bij ons aan te vragen om meteen duidelijkheid te ontvangen over uw juridische positie.

Ons kantoor staat bekend om zijn laagdrempeligheid. Dus geen “moeilijk gedoe”, “ingewikkelde taal” of “snelle commerciële praatjes”. U krijgt van ons een vrijblijvend advies. Het verplicht u dus tot niets maar geeft u 100% zekerheid over de volgende, verstandige stappen met betrekking tot uw letselschade.

Wilt u vandaag nog weten welke rechten u heeft? Of hoe u ervoor zorgt dat uw letselschade op de juiste manier en voor een juist bedrag wordt vergoed?

Vraag dan nu vrijblijvend advies. Daarna kunt u zich verder richten op uw herstel en zorgen wij er persoonlijk voor dat u krijgt waar u recht op heeft. En dat kost u niets, want onze juridische hulp is voor u volledig kosteloos. Dat staat in de Wet.

Bespreek uw opties

Stap 3 – Aansprakelijk stellen tegenpartij & voorschot

Om uw letselschade vergoed te krijgen, moet u de tegenpartij aansprakelijk stellen. Gelukkig hoeft u dat niet zelf te doen, want daar heeft u ons voor.

In de praktijk blijkt uw tegenpartij meestal altijd verzekerd. Uw letselschade zal dus door een verzekeringmaatschappij worden vergoed en niet door de tegenpartij zelf.

Wij zullen de tegenpartij informeren over de ernst van uw letsel, de medische gevolgen daarvan en de tot dan toe door u geleden letselschade. Uw extra kosten en een eventuele vermindering van uw inkomen, zullen wij in een duidelijk schade-overzicht opnemen. Dan weet u steeds waar u financieel gezien aan toe bent.

Op basis van het schade-overzicht zullen wij de tegenpartij om een eerste voorschot op uw letselschade vragen. Als de tegenpartij aansprakelijkheid erkent, hoeft dit niet heel lang te duren.

Na het eerste voorschot is het van belang dat uw letselschade medisch wordt beoordeeld.

Bespreek uw opties
Vul uw gegevens in.
Liever telefonisch advies? Bel ons op 0318 470021

Stap 2 – Eerste contact met uw letselschadespecialist

Geeft ons eerste contact u een prettig gevoel? Dan gaan wij meteen voor u aan de slag!

Binnen één werkdag neemt degene die u gaat helpen contact met u op. Om verder kennis met elkaar te maken en om alles over uw letselschade met u door te nemen. Ook dit gesprek is voor u geheel vrijblijvend en dus kosteloos.

Tijdens ons gesprek zullen wij – onder andere – met elkaar praten over:

  1. de toedracht van uw ongeval
  2. het door u opgelopen letsel en uw herstelproces
  3. de medische klachten en beperkingen die door uw letsel zijn ontstaan
  4. eventuele arbeidsongeschiktheid
  5. de impact van het letsel op uw werkzame en privé leven èn
  6. de financiële gevolgen van het letsel en uw letselschade voor nu en de toekomst.

Na ons gesprek gaan wij voor u de aansprakelijke partij of diens verzekeraar aansprakelijk stellen. Uiteraard houden wij u nauwgezet op de hoogte.

Bespreek uw opties

Stap 4 – Medische beoordeling

Het is belangrijk om samen met u een helder medisch beeld te krijgen van uw letsel. Daarom is het belangrijk dat onze eigen artsen inzicht krijgen in de rapportages van uw artsen.

Daarnaast is dit nodig om aan uw “bewijsplicht” richting de tegenpartij te voldoen. Immers, ú moet bewijzen welk letsel u heeft opgelopen. En misschien nog wel belangrijker: welke gevolgen heeft uw letsel voor uw toekomst?

Het opvragen van uw medische gegevens wordt door onze eigen artsen gedaan. En pas na uw uitdrukkelijke toestemming. Uw gegevens worden nooit zonder uw toestemming aan de tegenpartij verstuurd.

Een medische beoordeling van uw letsel is van groot belang voor uw letselschade. De artsen van de verzekeraars kijken doorgaans heel anders aan tegen uw letsel dan u zelf en onze artsen. Sterker nog, vaak proberen verzekeraars om op medische gronden uw letselschade claim af te wijzen. Vandaar.

Bespreek uw opties

Stap 5 – Vervolgtraject letselschadeschadevergoeding

Soms gaat uw letsel niet 1-2-3 over. Bijvoorbeeld als u botbreuken, whiplash letsel of hersenletsel heeft opgelopen.

Het kan dan zo maar 2 jaar duren voordat u helemaal bent genezen. Maar wat als u niet (volledig) herstelt? Dan is er sprake van blijvend letsel.

Het is dus enorm belangrijk dat wij uw genezingsproces al die tijd blijven volgen en monitoren. Uw extra kosten en het verlies aan inkomen zullen wij steeds tussentijds bij de tegenpartij claimen. Hierdoor komt u tijdens de duur van uw letselschade nooit in financiële problemen.

Gedurende het hele verloop van uw letsel zullen wij vaak contact met elkaar houden. Telefonisch of door een huisbezoek. Waar u zich het prettigst bij voelt …..

Door het nauwe en persoonlijke contact zorgen wij er voor dat u steeds krijgt waar u recht of heeft. Namelijk een zo zorgvuldig mogelijk uitgekristalliseerde en berekende letselschadevergoeding.

Bespreek uw opties

Stap 6 – Afwikkeling van uw letselschade

Samen met u zullen wij berekenen hoe uw letselschadevergoeding er uit gaat zien. Die vergoeding zal bestaan uit uw totale letselschade.

Bent u volledig genezen? Dan gaat het om de schade die u wellicht nog niet volledig vergoed heeft gekregen. Maar u heeft óók recht op smartengeld.

Is het zo dat u onverhoopt niet volledig bent genezen? Dan zal er dus ook aandacht worden besteed aan de letselschade die u in de (verre) toekomst lijdt.

Sommige onderdelen van uw letselschade zullen misschien zelfs wel tot op hoge leeftijd (bijvoorbeeld 70 jaar of langer) door de tegenpartij moeten worden vergoed.

Met u maken wij u een voorstel tot afwikkeling van uw letselschade. Als u het daarmee eens bent, zullen wij dit bedrag bij de tegenpartij claimen. Het gaat dan om een geldbedrag ineens, waarin uw volledige letselschade – ook voor de toekomst – is opgenomen.

Het zijn met name deze soort letselschades, waarin de discussie met de tegenpartij vaak heftig is. Simpelweg omdat het dan om een relatief hoge letselschadevergoeding gaat.

Bespreek uw opties
Scroll naar bovenzijde